Andreas Digimarketing

Andreas Østergaard, Digimarketing

Fire nemme trin til et forbedret nyhedsbrev

21 november, 2019

Kunderejse. Ét nøgleord inden for markedsføring, og nyhedsbreve er et afgørende led i en succesfuld kunderejse, der ender i loyalitet. Derfor skal du lægge fokus på din målgruppe, når du udsender nyhedsbreve. Det handler nemlig om at fastholde deres interesse og indfri deres ønsker. Ergo må læseren i fokus, så dine nyhedsbreve bliver oplevet som relevante. Har du brug for hjælp til forbedring? Hos Digimarketing har vi samlet fire gode råd til nyhedsbreve, du kan læse nedenfor.

1| Gør status

Den viden du skal bruge til at forbedre dit nyhedsbrev, har du heldigvis allerede. Du skal bare forstå den. Du kan nemlig kvalitetssikre din e-mail marketing, hvis du kigger på 1) Åbningsrate, 2) Klikrate og 3) Bouncerate. Hvis din åbningsrate er lav, skaber du formentlig ikke nok interesse i dit emnefelt til, at dine læsere gider åbne mailen. Er din klikrate tilsvarende lav, finder læserne ikke dit indhold relevant. Det kan være en god indikation på, at du skal undersøge din målgruppe nærmere: Hvad er deres behov? – og så ændre dine nyhedsbreve derefter.

Hvis du mangler en referenceramme til din måling, kan du bruge Mailchimps undersøgelse af e-mail marketing. Den finder du her.

2 | Vær genkendelig

Billeder, logo og farver skaber genkendelighed. Du kan allerede forbedre dit næste nyhedsbrev, hvis du fokuserer på at vælge billeder, der skaber brandgenkendelse. Sælger du for eksempel sko, skal billedet fortælle noget om det. Det samme skal underrubrikken og teksten. Læsere taber nemlig hurtigt interessen, hvis der ikke er en åbenlys sammenhæng mellem indhold og afsender. En god måde at skabe genkendelighed er via content-temaer, hvor du formulerer tre-fire temaer, dit indhold skal passe under. I skoforretningen er et bud ”materialer”, ”hverdag”, ”fest” og ”nye trends”, der på forskellig vis relatere sig til produktet og fortæller noget om virksomheden.

3| Vælg en fast frekvens

Et nemt parameter, du kan skrue på, er at gøre dit nyhedsbrev til en fast del af hverdagen. Du kan for eksempel vælge én ugedag, du sender ud på, så dine læsere ved, hvornår de kan forvente nyt indhold fra dig. Til en start kan du eksperimentere med, hvilken dag og tidspunkt der fører til flest åbninger og kliks på indhold.

4| Marketing automation

Du skal sætte dine nyhedsbreve i system, definere en udsendelsesfrekvens og målrette dem dine læsere. Det findes der mange programmer til. Programmerne giver tilmed mulighed for, at du i dine nyhedsbreve kan linke videre til dine sociale medier, og således tage kunden i hånden under købet og med tiden opbygge loyalitet.

Marketing automation er ikke altid lige til at hitte ud af. Hos Digimarketing er vi klar til at hjælpe dig, så dine nyhedsbreve bliver en succes. Vi har kompetencer inden for marketing automation, og dem vil vi gerne bruge til at sikre dig succes og udvikling.

Scroll til toppen