Andreas Digimarketing

Andreas Østergaard, Digimarketing

De største marketing trends i 2020

9 december, 2019

Hvornår har du sidst genovervejet din digitale markedsføringsstrategi? Digital synlighed har en afgørende betydning for din virksomheds salg, men det kan måske være svært at hitte ud af. Derfor har vi samlet vores ydmyge bud på de vigtigste trends indenfor marketing i 2020 – du kan læse med her.

– Sæt fokus på det lokale

Identifikation er et nøgleord på sociale medier. Derfor bør din digitale markedsføring centrere sig om at være til stede lokalt. Det kan du for eksempel gøre ved at poste lokale billeder, promovere tilbud og begivenheder målrettet forbrugere i dit nærområde. Genkendelighed vækker tillid, og tillid gør, at forbrugerne vender tilbage.

– Købet er få klik væk

De fleste forbrugere har fundet sig til rette på sociale medier. Derfor har hele 72 pct. af Instagrams brugere købt et produkt gennem app’en. Ved at gøre det nemt at købe et produkt, der optræder i dit post, sikrer du dig, at forbrugerne ikke taber interessen. De store sociale medier lader dig nu angive ”køb” direkte på dit opslag – og i 2020 bliver det normen.

– Content is (still) king

I 2020 er content stadig kongen af digital markedsføring. Så har du ikke allerede gjort det, er det på høje tid at justere din indholdsstrategi, så du skaber engagement hos målgruppen. For jo flere interaktioner dit indhold har, des flere bliver det vist for. Du kan dermed øge din rækkevidde og dermed dit salg, hvis du laver godt indhold, dine brugere kan lide. Derfor skal du analysere din målgruppe og afkode deres adfærd på sociale medier. Én af de helt store tendenser inden for god indhold er interaktivt indhold, der skiller sig ud, har dele-potentiale og får brugerne til at interagere med dit indhold i længere tid.

– Det skal være visuelt

På digitale medier kan man ikke røre de produkter, man køber – og derfor vil vi se! Dit indhold skal derfor være visuelt. Det er vigtigt, at du har gode billeder af dine produkter, der fanger din målgruppes blik og vækker købelyst.

– Video, video, video

Video fungerer suverænt bedst på digitale medier. Det fanger nemlig blikket i et endeløst hav af content – og dér, når opmærksomheden er fanget, kan du præsentere dit produkt. Statistikker viser, at videoers succes kun går opad. Heldigvis er der mange muligheder for at lave videoer, der viser dit produkt, eller hvordan du bruger produktet. Det afhænger helt af din type virksomhed.

– Det skal være personligt

2020 er året, hvor du lægger generisk indhold i graven. Forbrugerne har for længst lært at gennemskue det, så god digital marketing er personlig. Du kan skabe en følelse af personalisering, hvis du segmenterer din målgruppe og udsender persontilpassede mails. Generisk indhold i indbakken ryger nemlig direkte i papirkurven.

Har du brug for at gentænke din marketingstrategi? Hvis du har behov for sparring, så er vi klar til at hjælpe.

Scroll til toppen