Omnichannel

En fast defineret digital strategi som går på tværs af dine digitale kanaler er en forudsætning for succes. Læs mere om hvorfor her.

"Vi er den vi vælger at være"

Hvad er omnichannel?

​Det at have en omnichannel strategi kan have stor værdi for din virksomhed. Det virker for dig som har kunder til din virksomhed, da du med en omnichannel strategi netop sætter kunden i centrum.

Omnichannel handler om genkendelighed. Det betyder, at det handler om at give kunderne den samme oplevelse med din virksomhed uanset hvilken kanal eller enhed som din kunde tilgår dine produkter fra. Kunden bliver altså mødt med et konsekvent look og de samme budskaber uanset hvilken kanal, de benytter til at tilgå dine produkter eller services fra. Det betyder, at kunden kan få så god en oplevelse som muligt. Måske så god, at kunden slet ikke opdager, at de skifter kanal.

Der kan nævnes flere fordele ved, at din virksomhed får skabt en omnichannel strategi. Eksempelvis er det medvirkende til at gøre dit brand eller virksomhed mere troværdig, forenkle og tydeliggøre din virksomheds budskab samt fastholdelse af dine kunder. Alt sammen resulterer dette til er positivt effekt på bundlinjen.

Google Ads Design
Mere Trafik Med Google Ads

Omnichannel i din virksomhed

Derudover kan det ligeledes gavne dine interne arbejdsgange i din virksomhed. Dette da man med en omnichannel altså kan levere en ensartet brugeroplevelse. Det kræver dog, at man formår at forene virksomhedens strategier. Ved at tydeliggøre strategierne i virksomheden og få dem forenklet således, at man kan kan give brugeren den samme oplevelse, kan man gøre tingene internt meget nemmere.

Det kræver en del arbejde at få implementeret en omnistrategi. Derfor kan det være en god idé at overveje en række områder, før man i virksomheden påbegynder implementeringen. Først og fremmest kan du teste din egen virksomhed ved at følge kundernes spor. Du kan teste oplevelsen med kundeservicen, tilgå virksomheden via sociale medier eller prøve at bestille et produkt. Test, at disse processer er problemfrie og sørg for, at budskaberne er konsekvente. Foretag derudover en segmentering af din målgruppe. Undersøg, hvem dine primære kunder er, hvilke kanaler de oftest bruger samt hvilke jobs og hvilken livsstil, de har. Derudover bør du sørge for at få skabt indhold, der retter sig mod din målgruppe. Det skal give værdi for kunden og give netop de svar, som kunden søger fra din virksomhed. 

Få udarbejdet en digital strategi

Giv din kunder den bedst mulige oplevelse. Tilpas din marketing med en omnichannel strategi, således at dine kunder kan få en sammenhængende og meningsfuld oplevelse. Kunden skal have den bedste oplevelse uanset hvilket mix af kanaler, hvorfra kunden vælger at interagere med din virksomhed fra. Hvis du har et ønske om dette, er det nødvendigt, at du kan genkende kunden. Derudover skal du indsamle data for enhver interaktion og benytte denne i kommunikation i fremtidige berøringspunkter uanset hvilken kanal, virksomheden bruger.

Ønsker du at implementere en omnichannel strategi i din virksomhed, så tøv ikke med at kontakte os hos Digimarketing. Vi har erfaringerne, der kan skabe værdi for din virksomhed.

Få Maksimalt Udbytte af Google Ads Til Din Forretning

Vigtige elementer i din omnichannel strategi

Før en omnichannel strategi er succesfuld, er det vigtigt at have visse elementer in mente, når strategien udarbejdes. Herunder har vi udpeget tre vigtige fokuspunkter, som man altid skal have in mente når en digital strategi udarbejdes

Virksomheden

En omnichannel skal altid have udgangspunkt i virksomheden og dennes produkter. Strategien udarbejdes som et resultat af virksomhedens muligheder.

Målgruppen

Målgruppen er endnu et vigtigt element, da sin strategi tager udgangspunkt i virksomheden, men fokuseres på målgruppen. Der arbejdes derfor altid henimod en strategi, som rammer virksomhedens målgruppe.

Kommunikationskanaler

Når mulighederne og målgruppen er kortlagt, er det vigtigt at kigge på de platforme som virksomheden har til rådighed. Her er det vigtigt at inkorporere sin digitale strategi i hele sin omnichannel.

Se vores andre ydelser

Social medie annoncering

En vigtig del af din omnichannel er dine sociale medier. Få det maksimale ud af din virksomheds potentiale på sociale medier

Marketing Automation

Dine e-mails er en vigtig del af dit samlede udtryk til nye kunder. Få optimere disse og skab en ekstra indtjeningskanal.

Tekstforfatning

Få skabt et stærkt udtryk qua dine tekster på din hjemmeside, som medvirker til at skabe et samlet og stærkt udtryk.

Digital strategi i bestyrelser

Førend en digital strategi bliver succesfuld, så er der vigtigt at alle arbejder i samme retning. Også på bestyrelsesniveau.

Scroll til toppen